Thursday, September 15, 2011

BILIK TERAKHIR

di malam ini aku sendiri
tidak mengerti kehidupan ini
di hari ini aku sendiri,kesepian ku menanti
hidupku berubahkan selama kenali rakan
hatiku mula mengikutkan perangai syaitan
aku menyingkirkan kedua ibu-bapa
kerna tak memahami diriku ini

aku membuat keputusan sendiri
untuk meninggalkan keluargaku ini
aku terjebak dengan segala jenayah
sehinggakan diriku di penjarakan
aku dilontarkan ke dalam penjara
setelah aku membuat salah
inikah balasan dati tuhan yang maha esa
aku tempuhinya dengan hatiku


*******

puisi diatas adalah coretan salah seorang banduan sel 3 blok C penjara pudu ia di nukilkan pada dinding bilik tersebut.di fahamkan banduan itu hanya menanti detik untuk memasuki BILIK TERAKHIR iaitu blok D untuk mereka yang dikenakan hukuman gantung sampai mati......




P/S : SAMBUNGAN DARI ENTRI INI

2 comments:

  1. erk.. memang seram r bilik terakhir..

    p/s: aku dapat surat dari penjara.. abg aku hantaq.. haha.. dia dah berubah.. tak jahat cam dulu lg..

    ReplyDelete
  2. @zul alhamdulilah smoga abang hang cepat kluaq weh

    ReplyDelete