Thursday, August 25, 2011

OKU !!


gua benci perangai OKU. OKU ini dipandang rendah masyarakat. OKU buat kerja apa pun tak pernah sungguh-sungguh. Baru buat kerja sikit dah berhenti separuh jalan.

memanglah tak ada orang yang suka ambil OKU untuk bekerja dengan mereka. gua juga sarankan pada teman-teman semuanya supaya janganlah diambil OKU bekerja dengan anda. mereka hanya bakal menyusahkan anda sahaja.

ya, gua tahu OKU ni banyak kekurangan. tapi kita yang lain ini juga serba kekurangan. Itukan fitrah manusia tiada yang sempurna.

OKU itu hanyalah satu gelaran, tapi gelaran itu bukanlah mutlak pada satu milikan.

OKU yang gua katakan bukanlah mereka yang tak berkaki tak bertangan. tapi pada mereka yang kerjanya tiada kesungguhan mereka ini tidak lain tidak bukan hanya mahu hidup bersenang-senangan tanpa mahu mengenal erti kepayahan.

keliru? masih rasakan gua zalim tak berhati perut?

tak mengapa kita semua ada pendapat sendiri. Ini pendapat gua.



P/S : ORANG KURANG USAHA...OKU

No comments:

Post a Comment